دبیرستان غیردولتی دخترانه دوره دوم معراج اندیشه اداره آموزش و پرورش استان گیلان

پند امروز

دنیا آنقدر وسیع است که برای همه مخلوقات جا هست ، پس به جای آنکه جای کسی را بگیرید، تلاش کنید جایگاه واقعی خودتان را پیدا کنید

جشنواره 40 عهد

جشنواره  بزرگ چهل عهد

ویژه راهپیمایی 22 بهمن 97

الف) قالب های جشنواره:

تهیه و همراه داشتن: 

 1- بادبادک های شادی

 2- آدمک های راهپیمایی

 3- پلاکاردهای خلاق

 4- سایر ایده های خلاق ویژه راهپیمایی 22 بهمن

ب) شرکت کنندگان:

1- دانش آموزان به عنوان ارائه دهنده ی خلاقیت های خود در روز 22 بهمن

2- فرهنگیان به عنوان معلم راهنما و مشوق عزیزان دانش آموز و خانواده ها

پ) نحوه ی ارائه ی تصاویر آثار :

دانش آموزان عزیز هر مدرسه می توانند حداقل 3 تصویر از خلاقیت های خود، برای راهپیمایی 22 بهمن را حداکثر تا 30 بهمن به آدرس ایمیل دبیرخانه به آدرس  chehel.ahd@gmail.com ارسال نمایند.

( با ذکر مشخصات کامل دانش آموز ، پایه تحصیلی ، نام مدرسه ، نام معلم راهنما (در صورت وجود معلم راهنما ) ، شماره تماس)

در صورت لزوم با شماره های دبیرخانه جشنواره 33751358 و 33720748 تماس حاصل فرمایند.

ت) جوایز :

1-  نفر اول تا سوم کارت هدیه  و هدیه فرهنگی.

2- به چهل نفر از شرکت کنندگان دانش آموز به قید قرعه هدایای ارزنده تقدیم خواهد شد.

3- به همه ی فرهنگیانی که در این جشنواره به عنوان معلم راهنما مشارکت فرمایند لوح سپاس تقدیم خواهد شد. و همچنین به معلم های راهنمای نفرات برتر هدایایی (کارت هدیه و هدیه فرهنگی) تقدیم خواهد شد.

ث) مهم ترین ملاک های ارزشیابی آثار:

کمیته ارزشیابی دبیرخانه جشنواره چهل عهد با توجه به ملاک های زیر به ارزشیابی آثار می پردازد.

1 ) باد بادک های شادی :

ـ اندازه بادبادک ( بدیهی است بادبادک های بزرگ تر شکوه بیشتری به راهپیمایی 22 بهمن خواهد بخشید)

ـ خلاقیت های هنری در طراحی و ساخت

ـ به همراه داشتن بادبادک در راهپیمایی ( ملاک راه یافتن یک اثر به بخش داوری،  حضور آن در راهپیمایی 22 بهمن است)

ـ ارسال حداقل 3 تصویر گویا از اثر ، حضور اثر در راهپیمایی و تصویری از سازنده و اثرش.

_ نیازی به ارسال خود اثر نیست و تصویر آن کفایت می کند.

2) آدمک های راهپیمایی

ـ خلاقیت در موضوع در این بخش دارای اهمیت است. شرکت کنندگان می توانند با توجه به موضوعات روز بویژه موضوعات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی آدمک های مختلفی را طراحی نمایند.

ـ  خلاقیت های هنری در طراحی و ساخت

ـ به همراه داشتن آدمک در راهپیمایی ( ملاک راه یافتن یک اثر به بخش داوری،  حضور آن در راهپیمایی 22 بهمن است)

ـ ارسال حداقل 3 تصویر گویا از اثر ، حضور اثر در راهپیمایی و تصویری از سازنده و اثرش.

ـ  نیازی به ارسال خود اثر نیست و تصویر آن کفایت می کند.

2) پلاکارد های خلاق

- خلاقیت در موضوع

- خلاقیت در طراحی و ساخت

_ خلاقیت در متن

ـ به همراه داشتن آدمک در راهپیمایی ( ملاک راه یافتن یک اثر به بخش داوری،  حضور آن در راهپیمایی 22 بهمن است)

ـ ارسال حداقل 3 تصویر گویا از اثر ، حضور اثر در راهپیمایی و تصویری از سازنده و اثرش.

ـ  نیازی به ارسال خود اثر نیست و تصویر آن کفایت می کند.

* پوستر جشنواره به پیوست ارسال گردیده است.

 

ایام فاطمیه

می خواست رخش پیش عدو زرد نباشد
ای کاش یکی بود در آن کوچه و می گفت
آن کس که به زن حمله کند، مرد نباشد 

عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه

مراسم اربعین

کتاب خوانی

کتابخوانی از جمله صفاتی است که بسیاری از ما علاقه داریم واجد آن باشیم، اما اکثر ما وقت و حوصله کافی را به خواندن کتاب اختصاص نمیدهیم. 

توانایی تندخوانی همیشه یک مزیت محسوب نمی‌شود

کلاسهای تندخوانی در سراسر جهان، به شرکت کنندگان خود این وعده را میدهند که میتوانند سریع تر و بهتر بخوانند. این حرف تا حد زیادی درست است. ما چشم های خود را به شیوه درست روی متن حرکت نمیدهیم. گاه یک جمله یا پاراگراف را چند بار میخوانیم و …

اما در کنار رفع این ایرادها، واقعیت این است که یادگیری تکنیکهای تندتر خواندن الزاماً مزیتی ایجاد نمیکند. شاید برای خواندن رمان یا روزنامه ها، تندخوانی مفید باشد، اما در مورد کتابهای آموزشی چنین نیست. بسیاری از کتابها را باید مثل آب، جرعه جرعه نوشید تا اثر آن مشخص و محسوس باشد.

همیشه لازم نیست خواندن کتابی را که آغاز کرده اید به پایان ببرید

کمال گرا نباشید. ممکن است چند کتاب را ببینید و بگیرید و بخوانید و در نیمه راه رها کنید. ایراد از شما نیست. بلکه شاید کتاب مناسب و جذاب را پیدا نکرده اید. مطمئن باشید پس از مدتی که سلیقه کتابخوانی خود را بهتر بشناسید، این نوع کتابهای نصفه و نیمه، سهم کمتری را به خود اختصاص خواهند داد.

از وسایلی که حواس شما را پرت می‌کنند دور باشید

خیلی بدیهی به نظر میرسد. اما مهم است که قبل از شروع به خواندن کتاب، اینترنت و موبایل و تلویزیون از شما دور باشد. تماسهای مهم را قبل از کتابخوانی بگیرید. ایمیل های مهم را قبلاً چک کنید. وبگردی ها را انجام دهید و آنگاه، به سراغ مطالعه بروید.

مکان ثابت و مشخصی را برای مطالعه در نظر بگیرید

ترجیحاً مکان مشخصی را برای مطالعه در منزل یا محل کار در نظر بگیرید. مطالعه باید لذت بخش ترین فعالیت ما باشد.

برای مطالعه، لازم نیست شرایط «حبس در سلول انفرادی» را ایجاد کنید. بهتر است قبل از شروع به مطالعه، در کنار خود، چای یا هر نوشیدنی یا خوراکی دیگری را که مورد علاقه تان است، قرار دهید.

با این کار در ذهن شما، لحظات کتابخوانی با خاطره های خوب ثبت می‌شود.

فراموش نکنید که ما هم مانند هر موجود دیگری، به سادگی شرطی میشویم.

تا حد امکان از فضاهای مینیمال فاصله بگیرید

یکی از ویژگی‌های عصر ما و نسل ما این است که به متن‌های کوتاه و مینیمالیستی (به معنای عام آن نه به معنای ادبی آن) علاقمند هستیم.

فیس بوک و توییتر و اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی ما را عادت داد‌ه‌اند که متن‌های کوتاه بخوانیم.

بسیاری از ما هم به تجربه آموخته‌ایم که جمله‌های طولانی در فیس بوک و اینستاگرام و سایر نرم‌افزارهای پیام‌رسان، شانس خوانده شدن و لایک شدن کمتری دارند.

اما واقعیت این است که جملات کوتاه، ممکن است به صورت لحظه ای احساس خوب ایجاد کنند یا الهام بخش باشند، اما هرگز اثر یک متن طولانی را ندارند.

در مورد کتاب‌هایی که می‌خوانید با دیگران صحبت کنید

یکی از لذتهایی که بسیاری از کتابخوان ها تجربه کرده اند، صحبت با دیگران در خصوص کتابهایی است که خوانده اند. این فرصت را از دست ندهید.

اگر فرصت محدودی دارید و نمی‌توانید با دیگران، بنشینید و سر حوصله صحبت کنید، شاید راه اندازی یک وبلاگ ایده خوبی باشد.

کتاب دیجیتال بخوانید؛ اما خود را به کتابهای دیجیتال عادت ندهید

در پایان، پیشنهاد میشود خود را به خواندن کتابهای دیجیتال عادت ندهید. برای کسانی که عادت کتابخوانی دارند، کتاب دیجیتال یا مکتوب (هاردکپی) تفاوتی ندارد. اما برای کسانی که به تازگی خود را به کتابخوانی عادت میدهند، لمس کردن برگه های کاغذ، خط کشیدن زیر نوشته ها، دیدن نشانه میانه کتاب که مشخص میکند بخشی از کتاب خوانده شده، باز شدن شیرازه کتاب و جدا شدن برگه های آن (ناشی از بارها مرور یک کتاب)، همه و همه میتوانند احساس خوب ایجاد کنند. احساسی که ما را به خواندن کتابهای بیشتر ترغیب میکند…

جشن روز دانش آموز

راهپیمایی 13 آبان

تکنیک دانش آموز موفق

در هر کلاس درسی، دانش آموزانی با عملکرد بسیار بالا پیدا می شوند که موجب تحسین معلم ها و دیگر شاگردان هستند.راز موفقیت این دانش آموزان همیشه سوالی در ذهن همه بوده است. داگلاس بارتون و همکارانش بر اساس تحقیقات گسترده ای که در مدارس استرالیا، بریتانیا، افریقای جنوبی و امریکا، به این سوال پاسخ می دهد.

حدود 50 تا 90% دانش آموزان فکر می کنند که بهره هوشی آن ها (IQ)، بیشترین تاثیر را بر نمرات آنها دارد. تحقیقات تیم بارتون نشان می دهد که حداقل 13 عامل دیگر بر موفقیت تحصیلی تاثیر دارند که میزان اثر گذاری آنها به مراتب بالاتر از هوش بهر است از جمله این عوامل، پشتکار و انضباط شخصی هستند. بنابراین اولین توصیه او به دانش آموزان این است: بیش از حد نگران آی کیوی خود نباشید!

ادامه مطلب...